donderdag 31 januari 2013

De verdwijning van Bassie en Adriaan


'Schrijven is schrappen'
Vrijwel elke zichzelf respecterende schrijver schreef ooit een blog over bovenstaande thema.
En dus blijf ik niet achter. Niet omdat ik niet achter wil blijven maar omdat ik denk iets aan het onderwerp toe te kunnen voegen.
Ik neem jullie mee in het proces en laat het uiteindelijke product zien.
Van 243 naar 9 woorden. Als dat geen schrijven schrappen is!

Een pagina uit mijn manuscript…


Na het schrappen bleven er 9 woorden over (en een idee voor een nieuwe roman):

eigenlijk is onzekerheid niets meer dan te weinig weten.


(Dat houdt ook in dat je Bassie en Adriaan niet tegenkomt in mijn nieuwste boek)

En of de 9 woorden die ik over heb gehouden het boek halen?

Dat is nog maar afwachten.

Jelte

Mijn eerdere kooigevecht:
http://kooigevecht.blogspot.nl/2013/01/ode-van-nico-dijkshoorn-voor-mij.html


2 opmerkingen:

  1. Van wie zijn die opmerkingen?! Leuk om een kijkje in de keuken te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. blog, tekst, aantekeningen... de hele reutemeteut (inclusief idee voor een boek dat reeds in 2000 schreef) is van mijn hand... ;)

      Verwijderen