donderdag 13 juni 2013

proefdraaien

Proefdraaien.
Aanstaande zaterdag 15 juni kun je mijn woorden in de open lucht tegen komen.
Zo maar. Tenminste, als je over de stadsvloer van Emmen loopt, in de Noorderstraat, ter hoogte van boekhandel Vermeer.
Daar loop ik tussen 1300 en 1500 uur rond, op zoek naar je mooiste woord.
Ik vraag je je mooiste woord en in ruil daarvoor krijg je een gedicht dat ik vervolgens door de straat laat varen!

Beetje vaag en wellicht iets te romantisch, bovenstaande beschrijving!

Nog een poging:

Kom gewoon kijken.
Wat je ziet: een gedichtenrij waar je tussen door kunt lopen om gedichten te lezen die ik ter plekke schrijf naar aanleiding van een woord dat ik van je krijg.

Oh ja. Ik neem ook mijn recensiescherm mee (zie foto) om de aandacht te vestigen op ik, Lente, mijn boek, dat op hetzelfde moment verkrijgbaar is bij boekhandel Vermeer. En omdat ik toch in de buurt ben kan ik gelijk een opdracht/ gedicht voorin jouw exemplaar schrijven.




Jelte van der Kooi (Urk, 1965) woont in Odoorn en is schrijver, verteller en denker zonder kaders. In zijn werk brengt hij organisaties en mensen in beweging, verbindt ze door te prikkelen en te spelen met nieuwsgierigheid. Dat doet hij ook met deze zijn onlangs verschenen roman ik, Lente, een verse novel, lichtvoetig balancerend op de grens van proza en poëzie. ik, Lente is zowel in papieren versie als voor smartphone verkrijgbaar Daarmee hoopt de schrijver naast de reguliere romanlezer ook de nieuwe generatie lezers aan te spreken. Van der Kooi: “Mijn grotere doel is om jongeren weer aan het lezen te krijgen, ze weer plezier te laten krijgen in het lezen van boeken, ze laten wegdromen bij een mooi verhaal en hun nieuwsgierigheid te prikkelen.”
De hoofdpersoon in het boek, Lente, is zestien jaar en woont samen met haar moeder en opa in het dorp Bankschroef. Een dorp waar gefluisterd wordt, een dorp waar je niet oud wilt worden. Haar overzichtelijke leventje wordt ontwricht wanneer ze van haar moeder hoort dat die ernstig ziek is.


Van Jelte van der Kooi verscheen in 2000 de roman Martin – 2-14 december 1975, over een fictief personage dat als één van de gegijzelden betrokken raakt bij de treinkaping bij Wijster.

De oud-onderwijzer houdt zich verder intensief bezig met activiteiten rondom leesbevordering, in welk verband hij ‘Meester Korneel’ in verhalen opvoert, en regelmatig zelf in Meester Korneels huid kruipt om verhalen te vertellen.


www.booklight.nl
inkijkpagina’s van ik, Lente: http://www.booklight.nl/wp-content/uploads/9789491472275.pdf
https://www.facebook.com/ik.Lente

eerdere publicaties over ik, Lente: http://kooigevecht.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten