dinsdag 5 maart 2013

webwinkel 2.0


‘Out of the box denker’, dat zou op mijn visitekaartje kunnen staan.
Of ‘Buiten gebaande paden treder.’
Het bekt niet echt maar het klopt wel.
Voorbeelden genoeg om te illustreren dat ik groter denk door anders te kijken.
Dat klinkt vaag omdat ik geen woorden heb om te beschrijven hoe ik denk.
Het KOOIgevecht dat ik nu met mezelf voer gaat over de vraag hoe ik er voor zorg dat zoveel mogelijk mensen weten dat mijn boek straks te koop is.

Waar ik in elk geval mee bezig ben is het opzetten van een eigen online webwinkel.
Het wordt een webwinkel waar een (1 !!!) artikel is te krijgen: mijn boek.

Hoe het werkt?

Ergens in Nederland staat mijn pop-up boekwinkel. Ik nodig je via de social media kanalen (facebook, twitter, linkedinn) uit om daar te verschijnen.
Op die plek tref je een computer met daarop de website waar je mijn boek kunt bestellen.
Wanneer je ter plekke bestelt ontvang je binnen drie seconden een exemplaar van mijn boek!

Sneller kan niet.

Optioneel is een online chat met de schrijver tijdens de bezorging.
Optioneel (2) is een handtekening van de auteur.
Optioneel (3) is, tegen dezelfde prijs, een opdracht (of een paar mooie woorden), gekoppeld aan de handtekening.

Tot zover mijn idee.

Wat ik nodig heb zijn plekken waar ik de online pop-up boekwinkel inclusief webwinkel mag plaatsen.
Het liefst op plekken waar mensen langskomen die mijn boek gaan kopen.
Heb je een plek, weet je een plek waar ik welkom ben in mei? Ik hoor het graag.
(en mocht je meer out of the box verkoop ideeën voor me hebben? Kom maar op.)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten