zaterdag 30 maart 2013

welke voorkant?


De binnenkant van ‘ik, Lente’ is klaar. Nu de buitenkant nog.
Dat is verdraaid lastig. Ik heb verschillende beeldbanken doorzocht op ‘de beste foto.’
Ik heb een fotografe gevraagd om plaatjes te schieten.
Maar wat is de beste foto?
Het moet een beeld zijn dat ‘pakt’, dat intrigeert, prikkelt, nieuwsgierig maakt. Het moet een foto zijn die vertelt over de inhoud en toch ook niet te veel verklapt.
Het moet een plaatje zijn dat past bij DIT boek.
Ik heb drie omslagen die ik je wil voorleggen.
Zonder dat je de inhoud van het boek weet vraag ik je:
Welke voorkant ‘pakt’ je? Welke ‘pak’ je als je hem in de winkel ziet liggen?
Welke ‘like’ je? Wat doet het met je?
Welke vind je 'wauw', 'te gek', of 'bijzonder'? (en vooral ook waarom?)
Laat het me alsjeblieft weten. Dan kan de volgende stap worden gezet.



omslag 1: ikzieje


omslag 2: boomlicht


omslag 3: sluimer

op de facebookpagina van 'ik, Lente'


staan de voorkanten ook.
Daar kun je reacties van anderen zien en je eigen reactie toevoegen.

Dank voor je hulp!

Jelte

5 opmerkingen:

  1. al deze drie voorkanten roepen bij mij "Chicklit" op. Dat past niet echt bij de inhoud, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jacob Jan. Helder commentaar. Mijn denken gaat, door verschillende reacties nu ook meer een andere kant op!

      Verwijderen
  2. Nr 1 of 2. nr 3 valt af. nr 1 zegt mij het meest en komt mooi overeen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij hebt recht van spreken als proeflezer. Fijn dat je reageert... Hier kan ik wel wat mee.

      Verwijderen
  3. De eerste spreekt me het meeste aan...

    BeantwoordenVerwijderen