zaterdag 13 april 2013

Lintje


Een lintje voor mijn moeder…

Mijn moeder die al 47 jaar mijn moeder is. Die al meer dan 25 jaar vrijwilliger is in de bibliotheek, die vele jaren in het bestuur van een internationaal volksdansfestival heeft gezeten. Mijn moeder, die op haar 45ste weduwe werd en degene die ze altijd was daarna alleen maar heeft versterkt.

Mijn moeder, die mensen kent en met een open blik om zich heen kijkt en die facebook heeft omarmt om in contact te zijn en te blijven. Mijn moeder, die boeken verslindt en weet te vertellen welk boek ontzettend spannend is. 

Mijn moeder, die geweldige bloemstukken kan maken, er workshops in gaf en tentoonstellingen in de bieb organiseert en op haar unieke, andersziende manier in elkaar flanst.  

Mijn moeder die beroemd is om haar plaatkoek met jam, haar chocoladebaksels en nieuwjaarsrolletjes.

Mijn moeder die binnenkort weer haar mooi ingerichte tuin ziet ontluiken. Mijn moeder die kruiwagens vol paardenmest over haar tuin heeft uitgereden om over enkele maanden groente en aardappelen te kunnen oogsten.

Mijn moeder dus: Dini van der Kooi

Vandaag, op 29 april krijgt ze haar welverdiende lintje. Van mij!
Ik heb haar gevraagd om tijdens de boekpresentatie, vanmiddag om 1600 uur, het eerste exemplaar van ‘ik, Lente’ in ontvangst te nemen.
Omdat het een roman is over families, over moeders, over doorgeven aan volgende generaties.
Maar vooral omdat ze mijn moeder is.
Ik ben heel blij met haar reactie: ze neemt graag het lintje boek in ontvangst.

2 opmerkingen:

  1. Geef mij ook zo' n moeder Jelte!! Vanmiddag spraken haar nog op een verjaardagsfeest en vol warme trots en vol emotie vertelde ze over jou... Wat een PRACHT-KRACHT mens.

    En ja ik schaar me ook onder de liefhebbers van haar koeken, soepen, het was weer heerlijk, vanmiddag!

    Ik kijk uit naar je boek, ik, lente, Heel veel plezier gewenst met de uitreiking van het eerste exemplaar aan je moeder!!
    Hartelijke groet,

    Ria Goeree ( schoonzus van Frits en Mini Bosman)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi_geschreven jelte zo ken ik je moeder ook als een zeer ondernemende vrouw die voor iedereen wel een hartelijk woord heeft. ze is er vast erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen